လာေရာက္ေသာဧည့္သည္မ်ား

Sunday, June 3, 2012

                                လက္တုိ႕ျပီးေတာ့  ေျပာရအုံးမယ္(၇)

                             ဘေလာ့ဂါႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ကုိ တေယာက္ အားေပးရင္း ေနခဲ့ႀကရတဲ့ အေျခအေန ကေနျပီး ခုေတာ့ စာေရးဆရာေလာင္းတေယာက္  ပါ၀င္လာျပီျဖစ္လုိ႕ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ရပါေႀကာင္း  ပထမ ေျပာပါရေစ။

                             ကုိေမာင္ေမာင္က သူ ၁၂ႏွစ္သား အရြယ္ေလာက္ကတည္းက  ကဗ်ာ ဘယ္လုိေရးရတယ္ဆုိတာ သူ႕အေဖက သင္ေပးခဲ့တယ္ဆုိတာသိရလုိ႕ ၀မ္းသာ အံ့ႀသရပါတယ္။ အံ့ႀသရတာက ခုအခ်ိန္ထိ သူေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာ တပုဒ္မွမဖတ္ဖူးေသးလုိ႕ပါ။ ႀကံဳႀကိဳက္ရင္ေတာ့ သူ႕ဘေလာ့မွာ ဖတ္ရမယ္ ထင္ပါတယ္။

                               သူသင္ခဲ့ရတဲ့  "အစေလးလံုး၊ အလယ္သံုး၊ ေနာက္ဆံုး ႏွစ္၊ခြန္၊ငါး။" ဆိုတဲ႔ ေလးလံုးစပ္ ကဗ်ာစပ္နည္းေလးကုိ ဖြဲ႕ဆုိထားတာ  ဘယ္မွာမွ မေတြ႕ဘူးေသးပါဘူး။ သူ႕အတြက္ ေလးလုံးစပ္ကဗ်ာ အလြယ္စပ္ႏုိင္ေအာင္ထြင္ျပီး  နည္းေပးခဲ့တာနဲ႕
တူပါတယ္။ ေလးလုံးစပ္ကဗ်ာဟာ ဒီနည္းပါဘဲ။  ေရွးကသင္ရုိးရွိတာက သံေပါက္စပ္နည္းပါ။ " အစေလးလုံး၊ အလယ္သုံး၊ အဆုံး ငါး ခြန္ႏွစ္" ဆုိျပီး သံေပါက္ စပ္နည္းကုိေပးခဲ့တာပါ။
ဥပမာျပရရင္ျဖင္................ဦးေမာင္ေရးထား၊
                                          ကဗ်ာမ်ား၊
                                         ဖတ္ႀကားလုိပါဘိ။.... လုိ႕စပ္လုိက္ရင္ သံေပါက္ကဗ်ာျဖစ္ေတာ့တာေပါ့။
                  
                                         အသစ္ပါ၀င္လာတဲ့ ဘြဲ႕မရေသးတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာလည္း  စာေရးဆရာ  ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။သူေရးထားတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြကုိ  ဖတ္ႀကည့္ရျခင္းအားျဖင့္  " ေတာက္မည့္မီးခဲ၊တရဲရဲ"  ဆုိတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းကမျပီးေသးလုိ႕
 ေက်ာင္းစာကုိ ၉၉% က်ိဳးစားပါအုံးလုိ႕ေျပာပါရေစ။

                                          ဘဘကုိ  မျမင္ဘူးလုိက္ဘူး ဆုိေတာ့ ဘဘရဲ႕အေဖကုိဆုိ ပုိေ၀းသြားျပီေပါ့။  ျမင္ဘူးေအာင္ ပထမ ဘဘရဲ႕ အေဖပုံကုိတင္ေပးလုိက္ပါတယ္။  သူက ႀသဂုတ္လ၊ ၁၁ရက္၊၁၉၆၄ ကဆုံးသြားတာပါ။ ဦးဘသန္း တဲ့။

               
                                             ခု ဒီတပုံက ဘဘ ဦးေက်ာ္တင့္ပုံပါ။ သူကေတာ့ ေအာက္တုိဘာလ၊ ၁၈ရက္၊ ၁၉၈၈ခု မွာဆုံးတာပါ။

                                         
                                                  သူက အႏုပညာကုိလည္း၀ါသနာပါတယ္။ ပတၱလ်ား၊ မယ္ဒလင္ ေတြကုိလည္းတီးတတ္တယ္။ သားသမီးေတြသိပ္ျပီ ဆုိရင္လဲ ပါးစပ္ထဲ ေတြ႕တဲ့ စကားလုံးေတြကုိ သီခ်င္းျဖစ္ေအာင္ သံစဥ္ထဲ့ ဆုိတတ္တယ္။  စာေရးတတ္၊ ေျပာတတ္ေအာင္လည္း ေျမေထါင္ေျမွာက္ေပးတတ္တယ္။
                                                    
                                                  ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ေလာက္ကထင္တယ္။ ပခုကၠဴမွာ မီးအႀကီးအက်ယ္ေလာင္တယ္။ ရပ္ကြက္နံမည္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ၀င္းရုပ္ရွင္ရုံနားကစျပီးေလာင္လုိက္တာ စြန္သုိက္ေအာက္က်င္းအထိေရာက္ေရာ။ ျမိဳ႕ရဲ႕ အေရွ႕ျခမ္းတျခမ္းလုံးနည္းပါး
မီးေလာင္သြားတာေပါ့။ ဘဘဦးဘသန္းက ေခါင္းေဆာင္ျပီး တုိ႕ ကေလးေတြကုိ မီးေဘးေရွာင္ဘုိ႕  မီးေလာင္ေျမနားကကပ္ျပီး အလယ္တုိက္ဆီကုိေျပးႀကရတယ္။ကေလးေတြထဲ အႀကီးပုိင္းက ငါနဲ႕ ကုိရဲေပါ့။ အငယ္ဆုံးကေတာ့ မႏွင္းနဲ႕ ေစာျမင့္လိွဳင္ေပါ့။ ကုိခင္ေမာင္တင့္ ကေတာ့ ရင္ခြင္ပုိက္ဘဲရွိအုံးမယ္ထင္တယ္။

                                                     ညေန မီးျငိမ္းေတာ့မွ အိမ္ျပန္လာရတယ္။ ေနာက္ေန႕ႀကေတာ့ အဲဒီတုံးကေတြ႕ႀကံဳတဲ့အေႀကာင္းေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြကုိ အလယ္တန္းေရာက္ေနသူေတြက စျပီး စာစီစာကုံးေရးဖြဲ႕ ရမယ္ဆုိလုိ႕ တုိ႕ေရးခဲ့ႀကရေသးတယ္။  ေရးတတ္ေအာင္၊
 ေရးတဲ႕အက်င့္ရေအာင္ အဲဒီလုိေျမေထါင္ေျမွာက္ေပးတာ။

                                                       ငါလည္းေရးခဲ့တာေပါ့။ တကၠသုိလ္မွာလည္းေရးခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းျပီးသြားေတာ့လည္းေရးခဲ့တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ေျပာရရင္  ၁၉၆၅-၆၆ ခုႏွစ္ထုတ္တဲ့ ဓာတုေဗဒမဂၢဇင္းမွာ စာညြန္႕ တပုဒ္ ပုံႏွိပ္ေဖၚျပတာခံရဘူးတယ္။ တခုေသာ ပခုကၠဴ ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး စာစီစာကုံးျပိဳင္ပြဲမွာ ဒုတိယဆုရလုိ႕ ေဖါင္တိန္တေခ်ာင္းရဘူးတယ္။ ဒါပါဘဲ။ က်န္တာေတြက အပါယ္ခံရတာျခည္းဘဲ။

                                                        လုပ္ေဆာင္မွဳေတြထဲက မဂၢဇင္းမွာ အေဖၚျပခံရတာ ေနာက္တခုရွိတယ္။ ဒါကဓာတ္ပုံပါ။ တကၠသုိလ္ေရာက္လုိ႕ ရတဲ့ စတုိင္ပင္ နဲ႕ ၀ါသနာပါတဲ့ ကင္မရာ တလုံး၀ယ္ျပီး ရုိက္ခဲ့တယ္။ တကၠသုိလ္က ဓာတ္ပုံအသင္းမွာ၀င္ျပီးေတာ့ လဲ ဓာတ္ပုံပညာသင္ခဲ့တယ္။

                                                      ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ ပခုကၠဴ ျပန္ေရာက္တုံး ဦးေလးသိန္းတုိ႕ အိမ္ေနာက္ေဖးက နံရံနားမွာ ထားတဲ့တန္းလ်ားမွာ မခ်ိဳက ဇာထုိးေနတယ္။ က်ေနတဲ့ အလင္းေရာင္ကုိသေဘာက်လုိ႕ သူ႕ကုိေျပာျပီး ဓာတ္ပုံရုိက္ခဲ့တယ္။
ဖလင္နဲ႕ရုိက္တာဆုိေတာ့ ရန္ကုန္ေရာက္လုိ႕ေဆးျပီးေတာ့မွပုံကုိေတြ႕ရတာပါ။ ပုံကေတာ့ ဒီလုိပုံပါ။

                                                  
                        ပုံကုိေတြ႕ေတာ့ သေဘာက်တာနဲ႕ တည္းျဖတ္လုိက္ေတာ့ ဒီလုိပုံထြက္လာတယ္။

                                        
                                                
 ဒီပုံကုိ ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းကုိသြားျပေတာ့ အဲဒီတုံးကအယ္ဒီတာ (ကုိ၀င္းညိမ္း ထင္တယ္) က သနပ္ခါးပါးကြက္ႀကားနဲ႕ ဒီပုံေကာင္းတယ္ဆုိျပီး " ပင္ကုိအလွ" ဆုိတဲ့က႑မွာ ထဲ့သုံးတယ္။

                                               မင္းတုိ႕ဘဘ က စာအေရးအသားတင္မကဘူး အေျပာအဆုိလဲ ေျပာရဲဆုိရဲေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးတယ္။

                                               တခါသားေပါ့ေနာ္။ ဒီစကားသုံးလုိက္ရလုိ႕ စင္ကာပူကုိ သတိရမိေသးတယ္။ စကားရည္လုပြဲ လုပ္မယ္။ အမွတ္(၁) ေက်ာင္း တက္ေနသူေတြ အကုန္ပါရမယ္တဲ့။ အုပ္စုႏွစ္ခုခြဲ လုိက္တယ္။ ငါကတဖက္အုပ္စုေခါင္းေဆာင္။ တဖက္က ေခါင္းေဆာင္က ကုိလွသန္းလား၊ ကုိရဲလားမမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပါတဲ့သူေတြကေတာ့ အညုိ၊ ေစာသန္းေထြး၊ အ၀င္း၊ ခ်စ္လိွဳင္တုိ႕ဘဲနဲ႕တူတယ္။
 ေခါင္းစဥ္ေပးျပီး တပါတ္၊၁၀ရက္ေလာက္အခ်ိန္ေပးတယ္။ ဒီအခ်ိန္အတြင္းမွာကုိယ္ေျပာမွာေတြကုိ အခ်က္အလက္ရွာဘုိ႕ေပါ့။
                                              
                                                      စကားရည္လုပြဲ လုပ္တဲ့ေန႕ႀကေတာ့ အိမ္ကလူေတြအျပင္ ဆရာဦးျမင့္ေအာင္၊ ဆရာဦးစံေကာင္းတုိ႕ လာတယ္။ သူတုိ႕က အမွတ္ေပးဒုိင္ေတြေပါ့။ အျမဲျမင္ေတြ႕ေနတဲ့သူေတြ၊ အျမဲစကားေျပာေနတဲ့သူေတြျဖစ္ေပမဲ့ ပြဲနဲ႕ လမ္းနဲ႕၊ ကုိယ္က စင္ျမင့္ ေပၚ တက္ေျပာရေတာ့ သူတုိ႕ကုိမႀကည့္ရဲဘူး။ ဘာကုိလန္႕ေနလဲမသိဘူး။ ေျပာမယ္လုိ႕ စီစဥ္ထားေတြ ေရွ႕ေရာက္ ေနာက္ေရာက္နဲ႕ အစီအစဥ္မက်ေတာ့ဘူး။ ျမန္ျမန္အခ်ိန္ျပည့္ပါေစလုိ႕ဘဲစိတ္ထဲ ဆုေတာင္းေနျဖစ္တယ္။ ႏုိင္တာမႏုိင္တာ အေရးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။

                                                        ဒါကုိ ေနာက္မွသုံးသပ္ႀကည့္ေတာ့ ေျပာျခင္တဲ့ စိတ္ နည္းေနလုိ႕ဘဲလုိ႕  ခံစားမိတယ္။ ေျပာျခင္စိတ္ ထက္သန္ေနျပီဆုိရင္ ပရိႆတ္ကုိ မေႀကာက္ေတာ့ဘူး။

                                                        ၁၉၆၇ ခုႏွစ္ကေပါ့။ ေက်ာင္းပိတ္လုိ႕ အလုပ္ထဲစ၀င္ျပီး သင္တန္းတက္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ တျပည္လုံး
 တရုပ္ အေရးအခင္းျဖစ္လုိ႕ သင္တန္းပါပိတ္လုိက္ရတဲ့ အတြက္ ပခုကၠဴျပန္လာရတယ္။ တကၠသုိလ္က ျပီးခါစ ဆုိေတာ့ ေက်ာင္းမွာ
သူငယ္ျခင္းေတြက်န္ေသးတာေပါ့။ ပခုကၠဴေရာက္ေတာ့ သူတုိ႕ေတြက စည္းရုံးလာျပီး ဆႏၵျပပြဲတခုေလာက္လုပ္မယ္ေပါ့။ ဘယ္ေက်ာင္းက
ဘယ္သူကမိန္႕ခြန္းေျပာႀကမယ္ဆုိျပီး တုိင္ပင္ေတာ့ ငါက ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားေဟာင္းအေနနဲ႕ေျပာရမယ္ေပါ့။
 ေအးေျပာမယ္ ဆုိျပီးသေဘာတူခဲ့တယ္။
                                                    
                                                        ဆႏၵျပပြဲကုိ အမွတ္(၁) ကေက်ာင္းသားေတြ၊ ၀က္စေလက ေက်ာင္းသားေတြပါတက္တယ္။ ဒီပြဲကုိ ေစ်းေျမာက္ဘက္ ကြင္းႀကီးကလဲ လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တုိင္ႀကီးကလုပ္ျပီးစ၊ ပန္းျခံအျဖစ္ကလည္းမဖြဲ႕စည္းရေသးဆုိေတာ့ ကြက္လပ္ လုိျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီမွာလုပ္ခဲ့ႀကတယ္။ လြပ္လပ္ေရးေက်ာက္တုိင္ႀကီးကုိ  ေနာက္ခံ ထားျပီးမိန္႕ခြန္းေျပာခဲ့ပါတယ္။  ပရိႆတ္က
 ေက်ာင္းသားေတြအျပင္ ျမိဳ႕လူထုပါ ပါေတာ့ မနည္းပါဘူး။ ေျပာျခင္တဲ့ စိတ္ဆႏၵ အားႀကီးေတာ့ ပရိႆတ္ကုိ ေႀကာက္တဲ့စိတ္ အလ်င္း မျဖစ္ေပၚခဲ့ဘူး။ ေျပာျခင္တာေတြအားလုံး  လက္တန္းဘဲေျပာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။

                                                         တကယ္ေတာ့ ဆႏၵ အဓိကပါဘဲ။ ဆႏၵ ျပင္းျပလာရင္ျဖစ္လာမွာပါလုိ႕။
                                                         ဒီအပါတ္ေတာ့ ဒီေလာက္ပါဘဲ။
                                                         မွတ္ခ်က္ေလးေတြေတာ့ မေမ့ပါနဲ႕။
                                                   
                                                         သုစံ
                                                        ဇြန္လ၊ ၃ရက္ေနက၊ ၂၀၁၂ခု
                                     

6 comments:

  1. ဗဟုသုတ ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဘဘဦးဘသန္း ေဘးက ကေလးေလး က ဘယ္သူေလးလဲ?
    က်ေနာ္ ၄တန္းေအာင္လို႔ ၅တန္း အ.ထ.က.၁ ေက်ာင္း စတက္တုန္းကလဲ အေဖက ပထမဆံုးေန႔ ေက်ာင္းမသြားခင္ ကထဲက ျပန္လာရင္ စာစီစာကံုး တစ္ပုဒ္ ေရးရမယ္လို႔ေျပာတာ။ အဲဒီတုန္းကေတာ႔ ေရးရမွာလဲ ရွက္ေတာ႔ အပိုအလုပ္ေတြ လို႔ ထင္ခဲ႔မိတာ။ အဲဒီေန႔က မခ်ိဳနဲ႔ အတူတူ သြားၾကတာ က စၿပီး မွတ္မိေသးတယ္။ အဲဒါ စာစီစာကံုးေရး တဲ႔ အတြက္ ပိုၿပီး မွတ္မိေတာ႔တာေပါ႔။ အဲဒီအက်ိဳးဆက္က ၅တန္း မွာပဲ အတန္းေပါင္းစံု စာစီစာကုံုး ၿပိဳင္ပြဲမွာ တတိယ ဆု ရခဲ႔ေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက ၿပိဳင္ပြဲက ဘာေခါင္းစဥ္မွ ေပးမထားဘူး။ အခန္းထဲေရာက္မွ စာအိတ္ကို ဖြင္႔ၿပီး က်ရာ ေခါင္းစဥ္ကို လက္တန္း ေရးၿပီး ၿပိဳင္ရတာေပါ႔။
    ေနာက္ၿပီး ထမင္းစားခါနီး ေမာင္းတီးတာတို႔ ဘုရားဝတ္တက္တာတို႔ လဲ ေရးပါဦး၊ ေနာက္လူေတြ ဆို သိၾကမွာမဟုတ္ဘူး က်ေနာ္ေတာင္ ၾကားပဲ ၾကားဘူးေတာ႔တာ။

    ReplyDelete
  2. ဘဘဦဘသန္း ေဘးက ထုိင္ေနတဲ့ ကေလး ေလးက ခုေတာ့ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ျပီျဖစ္တဲ့ မမ၀င္း ပါတဲ့။ ဒါ အိမ္ မီးမေလာင္ခင္က ရုိက္ထားတဲ့ပုံေလ။ ဘဘ ဘယ္ကုိသြားမလုိ႕လဲေတာ့ မသိဘူး။ အ၀တ္အစား အျပည့္အစုံနဲ႕။ အဲဒီေခတ္က ျမန္မာ့ အမ်ိဳးသား၀တ္စုံက
    ျမန္မာအမ်ိဳးသားေတြနဲ႕ ဘယ္ေလာက္လုိက္ဖက္လဲ၊ ဘယ္ေလာက္ႀကက္သေရရွိလဲ ဆုိတာ ဓာတ္ပုံထဲမွာ မေပၚလြင္ဘူးလား။

    ReplyDelete
  3. စာက်န္သြားလုိ႕ထပ္ျဖည့္တာပါ။ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ျပီ ဆုိတာ အုိသြားတာကုိ ရည္ညႊန္းျခင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီဓာတ္ပုံဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာႀကာျပီလုိ႕ ဆုိလုိျခင္တာပါ။

    ReplyDelete
  4. ဟိုတစ္ေန႔က ေရးေသးတယ္။ေကာ္နက္ရွင္ က်သြားလို႔ မတင္လိုက္ရတာ။
    ဘဘရဲ႕အေၾကာင္းေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေျမးေတြ သူမ်ားေတြနဲ႕ အဘခ်င္းယွဥ္ရင္ေတာင္ မ်က္ႏွာမငယ္ရဘူး။
    ဘဘရဲ႕ ေမာ္ကြန္း၀င္ တတိယအဆင္႔ကလည္း သူငယ္ခ်င္းေတြကို ၾကြားလို႔ သိေတာင္ေနၾကျပီ..:D
    ေျပာရင္မယံုၾကမွာစိုးလို႔ ဓာတ္ပံုရိုက္ယူလာျပီးေတာ႔ကိုၾကြားတာ...
    ေနာက္ျပီး အမ်ိဳးထဲမွာ ေမာ္ဒယ္ေလးတစ္ေယာက္ပါတာသိရတဲ႔ အတြက္ ၀မ္းသာပါတယ္။
    အႏုပညာရပ္၀န္း စံုသြားတာေပါ႔။
    p.s:ရည္ညြန္းေသာသူ ဆက္လက္ၾကိဳးစားလွ်င္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္သည္။...:D

    ReplyDelete
  5. ohhh my buddha.....I didn't know who are modle & who will furture writer. But I think APL will become writer, it is? Mar Mar >> how come you don't recognize Daw Daw Gyi? I do recognize her.

    ReplyDelete
  6. မအားတာေရာ အိမ္မွာ အင္တာနက္ ျပတ္ေနတာေရာ စံုသြားေတာ့ post ကိုိ ဒီေန႕႔မွဘဲဖတ္ရတယ္ ဆက္ေရးပါဗ် အားေပးပါတယ္ .. သိၿပီးသားေတြေရာ မသိေသးတာေတြပါမ်ားမ်ားပါလာၿပီ လံုးလံုး မသိေသးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြ ကို ပိုစိတ္၀င္စားပါတယ္ ..

    ReplyDelete