လာေရာက္ေသာဧည့္သည္မ်ား

Sunday, July 7, 2013

ေကာလိပ္ဂ်င္ဘ၀ တခဏ(ဆ႒မပုိင္း)

                      ေကာလိပ္ဂ်င္ဘ၀  တခဏ (ဆ႒မပုိင္း)

                  ၅၁ႏွစ္?
                  ၅၁ႏွစ္ေတာင္ ရွိျပီလား။
                  ေအာ္...ႀကာခဲ့ျပီေကာကြယ္။
                  ေျပာတတ္ႀက  တယ္ေလ။  ျပန္  စဥ္းစားႀကည့္စမ္း။  မေန႕  တေန႕  ကလုိဘဲတဲ့။
                  ငါ့ အတြက္ေတာ့ ဒီလုိမဟုတ္ပါဘူး။   ျပန္စဥ္းစားႀကည့္ရင္ ခုေလာေလာဆယ္ ျဖစ္ေနသလုိပါဘဲ။  ပစၥဳပၸန္ တဲ့တဲ့
 မွာ  လုိပါဘဲ။  အပစ္မဲ့တဲ့၊  လက္နက္မရွိတဲ့ ငါတုိ႕  ေက်ာင္းသားေတြကုိ  အသစ္ထြက္လာတဲ့ ဂ်ီ-၃ ေအာ္ေတာ္မက္တစ္ စက္ေသနတ္ေတြနဲ႕  ၀ုိင္းပစ္တာေတြ၊  တဒက္ ဒက္နဲ႕  ေအာ္ေတာ္မက္တစ္ ေသနတ္က  အတြဲလုိက္ပစ္သံေတြ၊  ရြီကနဲ   ရြီကနဲ နံေဘးနားက ျဖတ္သြားတဲ့ က်ည္ဆံ ေတြရဲ႕  အသံေတြ၊  ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕  ေအာ္ဟစ္သံေတြ၊  အုိ  စုံေနေအာင္ပါဘဲ။ မ်က္စိထဲကလဲျပန္ျမင္ေနရ၊  နားထဲမွာလဲ
 ျပန္ႀကားေနရနဲ႕  ။  ဒီဘ၀မေျပာနဲ႕  သံသရာတေလ်ာက္မွာေတာင္ ေမ့ႏုိင္မယ္မထင္ပါဘူး။

                          ဂ်ဴလုိင္ ၇ရက္ညေနခင္းေပါ့ေလ။  ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕  ေဒါသက ပါေမာကၡခ်ဳပ္  ဦးကာ အေပၚေရာက္ျပီး  သူ႕  အိမ္ကုိ ၀ုိင္းျပီး ဆႏၵျပ ေႀကြးေႀကာ္ေနရာက  သူ႕  ရဲ႕  ျပန္လည္တုန္႕  ျပန္မွဳမရွိ မွဳ ေႀကာင့္  ပုိျပီးေဒါသေပါက္ကြဲလာႀကပါတယ္။ ေနာက္ သူေနတဲ့ ၀ုိင္းအတြင္းကုိ  ၀ုိင္းတံခါးတြန္းဖြင့္ျပီး ၀င္ေရာက္ေအာ္ဟစ္ ဆႏၵျပႀကပါတယ္။  ဘာမွတုန္႕  ျပန္မွဳ မရွိတဲ့ အခါ  သူ႕  အိမ္ ဆင္၀င္ေအာက္မွာ ကား၂စီးရပ္ထားတာ
ေတြ႕  ရပါတယ္။ ကားမွန္ေတြရုိက္ခြဲျပီး  မီးရွဳိ႕  မယ္လုပ္ေတာ့  ကားမီးေလာင္ရင္ အိမ္ကုိ  မီးကူးေတာ့မယ္။ အိမ္ထဲမွာ  ရွိတဲ့  သူေတြ ေသကုန္
ႀကမယ္လုိ႕  ေက်ာင္းသားျခင္း  သတိေပးျပီး  ကားကုိေမာင္းထုတ္လာႀကပါတယ္။  ပထမဆုံးထြက္လာတဲ့ ကားက ေဗာက္၀က္ဂြန္း ကား
အနီေလး။  ဒီကားက ဦးကာရဲ႕  သားပုိင္တဲ့ကား လုိ႕  ေက်ာင္းသားျခင္းေျပာလုိ႕  သိရတယ္။  သူ႕ သားကသခ်ၤာ ဌာနကတဲ့။ ၀ုိင္းအျပင္
ေရာက္ေတာ့  ကားမွာ မွန္တခ်ပ္မွ မရွိေတာ့ ပါဘူး။  ဒီကားကုိ အဓိပတိလမ္းနဲ႕  ဒဂုံလမ္းဆုံေနရာ အဓိပတိလမ္းေပၚမွာ  မီးတင္ရွဳိ႕  လုိက္ပါတယ္။

                               ဒီလုိလုပ္ေနတုံးမွာဘဲ   ေနာက္ထပ္ကားတစီးကုိလည္း တြန္းထုတ္လာပါတယ္။  ဒီကားကေတာ့  ေမာ့စဗစ္ အမ်ိဳးအစားပါ။ အေရာင္က အစိမ္းႏုေရာင္ေလး။   ဒီကားကုိေတာ့  အဓိပတိလမ္းထိပ္က  ပိတ္ထားတဲ့   တံခါးနားကုိ  ေရာက္ေအာင္  တြန္းသြားျပီးမွ   မီးရွဳိ႕  လုိက္ႀကပါတယ္။

                                မေန႕  ညကလည္း တညလုံးနီးပါး အိပ္ေရးပ်က္ခဲ့တာနဲ႕  ဒီေန႕ လည္းတေနကုန္နီးပါးလွဳပ္ရွားခဲ့ႀကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ
လည္း ပင္ပန္းကုန္ႀကပါျပီ။  တုိ႕  လည္း ပင္ပန္းျပီဆုိေတာ့  ေဗာက္၀က္ဂြန္း ကားေလးနဲ႕  မနီးမေ၀းမွာ ထုိင္ျပီး  စကားေျပာေနႀကတယ္။  အဓိပတိလမ္းလယ္ေခါင္မွာေပါ့။   တုိ႕  ၀ုိင္းမွာ ကုိကုိကုိညြန္႕စံ၊ကုိရဲ၊ကုိရဲထြတ္ နဲ႕ ငါေပါ့။ တျခားသူေတြေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။  အခ်ိန္ကလည္း
 ညေန ၆နာရီေလာက္ေတာ့ ရွိျပီထင္တယ္။  ေနကလည္းခ်ိဳေနျပီ။  ခဏနားျပီးရင္ အေဆာင္ျပန္  ေရခ်ိဳး၊ ျပီး  ထမင္းစားႀကမယ္ေပါ့။

                                  ဒီလုိအခ်ိန္မွာဘဲ  စက္ေသနတ္သံ  တဒုိင္းဒုိင္း တဒက္ဒက္နဲ႕  ႀကားရေတာ့တာဘဲ။  ပစ္ျပီေဟ့  လုိ႕  ေက်ာင္းသားျခင္း
သတိေပးသံေတြႀကားရျပီး တုိ႕  စကား၀ုိင္းလည္း  ပ်က္သြားေတာ့ တာပါဘဲ။  ငါကေတာ့အဓိပတိလမ္းေပၚကေန တုိ႕  အေဆာင္ဘက္နီးတဲ့
 ေရေျမာင္းဘက္ကုိေျပးျပီး ေရေျမာင္းထဲကမွ ပစ္သံႀကားရရင္  ေရတမာပင္ကုိ  ကြယ္လုိက္၊ ပစ္သံရပ္သြားရင္ ေျမာင္းထဲကေနေျပးလုိက္နဲ႕  အေဆာင္ဘက္ျပန္ေျပးတာေပါ့။ အတူတူ စကားေျပာေနႀကတဲ့သူေတြ  ဘယ္ကဘယ္လုိေျပးျပီး ဘယ္ေရာက္သြားႀကတယ္ဆုိတာေတာင္  မသိေတာ့ဘူး။ ေအာက္ကပုံကေတာ့ က်ည္ဆံမ်ားကုိေရွာင္တိမ္းေျပးလႊားခဲ့ရေသာ ေရေျမာင္းႏွင့္ ေရတမာပင္တုိ႕ပါ။




                          ပစ္သံႀကားလုိက္  သစ္ပင္ကြယ္လုိက္၊ ျပီး ေျမာင္းထဲကေနေျပးလုိက္နဲ႕  ေနာက္ဆုံး  ပင္းယေဆာင္ေရွ႕  ေရာက္သြားတယ္။  ပင္းယေဆာင္ေရွ႕  မွာလည္း  မ်က္ရည္ယုိဗုံး  ဒဏ္ကာကြယ္ဘုိ႕  ေရတုိင္ကီ တခုခ်ထားျပီး  ေရျဖည့္ထားတယ္။  ေျမာင္းထဲကဆင္း
ေျပးလာရေတာ့  ေျခေထာက္ကလဲေပ၊ ျမက္ရြက္ေတြကရွဆုိေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက အဲဒီေရတုိင္ကီထဲက ေရနဲ႕  ေျခေဆးႀကရတယ္။  ငါလည္း အဲဒီမွာဘဲေဆးရတာေပါ့။ စစ္သားေတြကေတာ့ ေက်ာင္း၀င္းထဲ၀င္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး  ဆုိျပီး  ေအးေအးေဆးေဆးဘဲ ေဆးေနတာပါ။  ပင္းယေဆာင္တည့္တည့္က အဓိပတိလမ္းကုိထြက္တဲ့အေပါက္ရွိတယ္။ အဲဒီကေန တုိ႕  ထက္ ေနာက္က်ေနတဲ့  ေက်ာင္းသားေတြ အသုတ္လုိက္  အသုတ္လုိက္  ၀င္  ၀င္ေျပးလာႀကတာေပါ့။ တသုတ္မွာေတာ့ ေက်ာင္းသားတေယာက္က  သစ္ပင္ေတြကြယ္မေျပးဘဲ  အဓိပတိလမ္းေပၚကေနေျပးလာတာ  ပင္းယေဆာင္ထြက္ေပါက္တဲ့တဲ့မွာဘဲ    ေသနတ္မွန္ျပီး   ေနာက္ျပန္လဲသြားတာေတြ႕  လုိက္ရတယ္။ ေနာက္ကေရာက္လာတဲ့ အသုတ္က လဲေနတဲ့ ေက်ာင္းသားကုိ ၀င္ေပြ႕  ႀကျပီး  စစ္ကုိင္းေဆာင္ဘက္ကုိ မေျပးတာေတြ႕  ရတယ္။  ေနာက္ စစ္သားေတြ  ေက်ာင္းထဲ၀င္လာႀကျပီလုိ႕   ေက်ာင္းသားျခင္းသတိေပးႀကေတာ့ တုိ႕  လည္းနီးရာပင္းယေဆာင္ထဲဘဲ ၀င္ခုိလုိက္ရေတာ့တယ္။


                               စစ္သားေတြက အေဆာင္၀င္းထဲအထိေတာ့၀င္မလာႀကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့  အဓိပတိလမ္းေပၚမွာ  ေနရာယူျပီး  အေဆာင္ေတြကုိ ပစ္ႀကတယ္။


                                  ေနာက္မွေတြ႕  လုိ႕ ငါ့ အကုိကေျပာတာက တကယ္ထိေအာင္ပစ္မွာမဟုတ္ပါဘူးလုိ႕  ထင္ျပီး အဓိပတိလမ္းအတုိင္း  သူကေျပးတာတဲ့။  ေနာက္ သူ႕  ေရွ႕  မွာဘဲ  ေက်ာင္းသားေတြ ေသနတ္မွန္ေတာ့မွ  ေျမာင္းဘက္ဆင္းေျပးရတယ္တဲ့။ သူလဲပင္းယေဆာင္မွာ
၀င္ပုံးတာပါဘဲ။  သူကအေပၚထပ္ ၀ရံတာမွာရွိတဲ့ တုိင္ကုိ ကြယ္ျပီးေနတာတဲ့။

                                    "မင္းတုိ႕  တရုတ္ျဖဴေတြေတာ့ မတုိက္ရဲဘူး။  တုိ႕  ကုိလာပစ္ရသလား "ဆုိျပီး  ေက်ာင္းသားေတြက ဆဲေတာ့  စစ္ဗုိလ္လုပ္တဲ့သူက သံတုိင္ႀကားကေန မွန္ေျပာင္းနဲ႕  ႀကည့္ျပီး သူ႕  စစ္သားကုိ ဘယ္ကုိပစ္၊ ဟုိကုိပစ္ နဲ႕  ညႊန္ႀကားေနတာေတြေတြ႕  တယ္တဲ့။
ငါပုံးေနခဲ့တဲ့ အခန္းကဘယ္သူ႕  အခန္းလဲမသိေတာ့ဘူး။  ေက်ာင္းသားျခင္းလာ  လာဆုိျပီး၀င္ပုံးေနႀကတာပါ။  ေလး  ငါးေယာက္
ေလာက္ရွိမယ္။  စစ္သားေတြ အေဆာင္ထဲထိ  ၀င္လာရင္ေတာ့ ရရာနဲ႕  ျပန္ခုခံရမွာဘဲ။သူေသကုိယ္ေသေပါ့ ဆုိျပီး အားလုံးက
 ေျပာေနႀကတာပါ။

                                  ည ၈နာရီခြဲေလာက္ႀကမွ   အေဆာင္က ဆရာတေယာက္က အခန္းေတြလုိက္ျပီး တျခားအေဆာင္က ေက်ာင္းသားေတြ ရွိလားလုိ႕  ေမးျပီး  ေနာက္ေဖးေပါက္ကေနကုိယ့္အေဆာင္ကုိယ္ျပန္လုိ႕  ရျပီလုိ႕  လုိက္ေျပာတယ္။  သူကဘဲ ဒီေလာက္ေသတာ
 ေက်ာင္းကေတာ့ မပိတ္လုိ႕  မရဘူး၊ ပိတ္ရမွာပါဘဲ  လုိ႕  ေျပာတယ္။  ငါေနတဲ့ ပဲခူးေဆာင္နဲ႕  ပင္းယေဆာင္က ဟုိဘကိဒီဘက္ကပ္ရက္  ဆုိေတာ့ ျပန္ရတာ အဆင္ေျပပါတယ္။  ဒါေပမဲ့  အဲဒီည  ထမင္းငတ္ႀကတာေပါ့။

                                     ကုိယ့္ အေဆာင္ျပန္ေရာက္ေတာ့မွ  ဘယ္အခန္းက ဘယ္သူျပန္ေရာက္လဲ၊ မေရာက္လဲနဲ႕  ေမးႀကျမန္းႀက။ အေတြ႕ အႀကုံေတြေျပာႀကနဲ႕  ေပါ့။  ပဲခူးသား ငါ့ အခန္းေဖၚေတာ့ ျပန္မေရာက္ေတာ့ဘူး။  အားလုံးစိတ္မခ်မ္းသာစြာနဲ႕  ဘဲ ၊ ေနာက္ေန႕  ဘာျဖစ္လာမလဲ ဆုိတာစဥ္းစားရင္းနဲ႕  ဘဲ အဲဒီညကုိ ကုန္လြန္ခဲ့ရပါတယ္။

                                      ေႀသာ္...၇ရက္ဂ်ဴလုိင္ကုိေတာ့ ျဖင့္  ဘယ္ေတာ့မွ  မေမ့ႏုိင္ေတာ့ပါလား။
                                     ေနာက္မွဆက္ပါအုံးမယ္။



                                      သုစံ
                                      ၇ရက္ဂ်ဴလုိင္ ၂၀၁၃ခု
                                     (၅၁) ႏွစ္ေျမာက္ေန႕  အမွတ္တရ

                            


No comments:

Post a Comment